خریدهای اعتباری بازیگر جدید و پیشتاز جمعه سیاه ایرانی
به گزارش نقشه، داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان میدهد که هم زمان با جمعه سیاه (Black Friday) ترافیک فروشگاه های اینترنتی افزایش ۴.۶۳ برابری نسبت به هفته ی پیش (جمعه ۳۰ آبان) را تجربه کرده اند.
به گزارش نقشه به نقل از آروان کلاد، داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان داده است که هم زمان با جمعه سیاه (Black Friday) ترافیک فروشگاه های اینترنتی افزایش ۴.۶۳ برابری نسبت به هفته گذشته (جمعه سی آبان) را تجربه کرده اند.
نکته جالب توجه جمعه ی سیاه امسال، پیش تازی خریدهای اعتباری بوده است که با رشدی بیشتر از چهار برابر رو به رو بودند.
این داده ها حاصل بررسی «میزان ترافیک» انواع فروشگاه های آنلاین است که ترافیک کاربران آنها از شبکه ی توزیع محتوای آروان عبور می کند.
ترافیک کمپین های جمعه ی سیاه این سایت ها، از ساعت ده شب پنج شنبه تا 12 ونیم نیمه شب جمعه، ۱.۵ برابر افزایش داشته و پس از یک افت نسبی، از ساعت نه و نیم بامداد جمعه تا انتهای روز جمعه هم چنان جست وجو برای کالاهای تخفیف دار ادامه داشته است.
بیش از ۹۶ درصد ترافیک کمپین های جمعه ی سیاه، ترافیک کش شده بوده است؛ به این معنا که پاسخ دهی به کاربران پلت فرم هایی که از زیرساخت آروان استفاده می کرده اند، از راه پاپ سایت های CDN آروان انجام شده است. هم چنین استفاده از ترافیک کش شده به معنای پاسخ دهی به کاربر از نزدیک ترین پاپ سایت و با سرعت خیلی بالاتر و تاخیر خیلی کم تری (حدود ۵۴ms) است که مستقیم کیفیت دسترسی کاربران غائی این پلت فرم ها را بهبود می بخشد؛ بخصوص در چنین کمپین های پرترافیکی.
۱۳ میلیون کاربر آنلاین در جمعه ی سیاه
داده های تجمیعی CDN آروان کلاد نشان می دهد، در جمعه سیاه حدود چهارونیم میلیون آی پی یکتا از وبسایت های حاضر در این کمپین بازدید داشته اند که این عدد معادل حدود ۱۳ میلیون کاربر بوده است.
براساس این گزارش، حدود ۳۸ درصد کاربران کمپین های بلک فرایدی از اینترنت اپراتور همراه اول، حدود ۳۴ درصد از اپراتور ایرانسل و باقی کاربران از دیگر ISPها بهره برده اند.
هم چنین داده های نمودار زیر نشان داده است که کاربرانی که با سیستم عامل اندروید کمپین های بلک فرایدی را دنبال کردند ۷۴ درصد از کاربران را تشکیل می دادند. ۱۹ درصد از کاربران IOS و ۴ درصد از کاربران ویندوز نیز از دنبال کنندگان تخفیف های جمعه بودند. کاربرانی که با موبایل شخصی خود کمپین ها را بررسی می کردند ۳۳ درصد سامسونگی، ۱۹ درصد آیفون و باقی با دیگر موبایل ها چک می کردند. این نوع داده ها می تواند به توسعه دهندگان و صاحبان وبسایت ها کمک نماید تا کمپین های آینده خودرا متناسب با نیاز و استفاده کاربران بهبود و تغییر دهند.
پوشاک؛ مقام نخست جست وجوی بلک فرایدی کاربران
امسال خیلی از فروشگاه های آنلاین مانند فروشگاه های پوشاک یا آرایشی-بهداشتی، ترافیکی نزدیک به پنج برابر بیش تر از هفته های قبل از بلک فرایدی را تجربه کرده اند.
در مقام دوم خرده فروشی ها -که مجموعه ی متنوعی از محصولات را عرضه می کنند- و خریدهای اعتباری، با ترافیک چهارونیم برابری قرار دارند؛ مقامی که برای پلت فرم های خرید اعتباری بعنوان بازیگر تازه نفس این عرصه، جالب توجه است.
فروشگاه ها مانند فروشگاه های وسایل الکترونیکی نیز کمی در این کمپین های بلک فرایدی شلوغ تر شدند، اما در مقابل سایت هایی مانند سایت های آموزشی تغییر متمایزی در کمپین جمعه از خود نشان ندادند و جامانده از رونق بلک فرایدی بودند.
به رغم اقبال رشد ترافیکی، باید توجه داشته باشیم که هم چنان پلت فرم هایی که به عرضه ی اقلام متنوعی می پردازند، نسبت به فروشگاه های تخصصی که آروان کلاد بررسی نموده است، بیشتر از ۷.۵ برابر ترافیک و بازدید کاربران را به خود اختصاص داده اند.
پی نوشت: داده های موجود از ترکیب داده های ترافیکی چند کسب و کار مختلف در چند دسته بندی متنوع است که به منظور تحلیل رفتار کاربران انجام شده است.
https: //news.arvancloud.ir/fa/black-friday-1404/
منبع: نقشه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب