Go Map نقشه
رئیس سازمان فضایی:

شبكه رصدخانه های كشور تولید می گردد

شبكه رصدخانه های كشور تولید می گردد

نقشه: رئیس سازمان فضایی ایران اظهار داشت: همكاری بین تمام رصدخانه های كشور و شبكه سازی آن ها یكی از برنامه هایی است كه در حوزه نجوم دنبال می نماییم.



به گزارش نقشه به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرتضی براری كه همزمان با هفته جهانی فضا به قم سفر كرده بود ضمن حضور در نشست تخصصی بررسی توسعه نجوم و هوافضا از منظر علوم دینی، به دیدار آیت الله شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی از مراجع تقلید رفت.
وی در نشست تخصصی بررسی توسعه نجوم و هوافضا از منظر علوم دینی اظهار داشت: امروزه فضا یك فرصت برای توسعه كشورهاست و برای حل چالش های زیست محیطی جهان، نیاز به یك راهكار جهانی داریم و فضا و فناوری ظرفیتی برای كمك به این چالش های بشر است.
رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینكه جای مباهات دارد كه دانشمندان ایرانی بعنوان پیشتازان حوزه فناوری فضایی نقش كلیدی در پیشرفت این فناوری در دنیا و خدمت به بشریت داشته اند، اضافه كرد: بعنوان مثال خوارزمی در ۱۲۰۰ سال پیش با پایه گذاری دانش جبر و تولید دقیق ترین نقشه جهان در زمان خود.
وی افزود: ابوریحان بیرونی در هزار سال پیش با محاسبه قطر كره زمین و محاسبه طول و عرض جغرافیایی با استفاده از ستارگان، خیام در ۹۰۰ سال پیش با احیای تقویم شمسی و محاسبه زمان دقیق نوروز و خواجه نصیرالدین طوسی در حدود ۸۰۰ سال پیش با تاسیس رصدخانه مراغه بعنوان یك دانشگاه و مركز تحقیقاتی به دنیا و بشریت خدمت كرده اند.
معاون وزیر ارتباطات با ابراز امیدواری نسبت به اینكه مركز مطالعات و پژوهش های فلكی - نجومی قم تبدیل به مركز تولید محتوای نجومی شود، اظهار نمود: همكاری بین تمام رصدخانه های كشور و شبكه سازی آن ها یكی از برنامه هایی است كه در حوزه نجوم دنبال می نماییم و امیدواریم این مراكز علاوه بر تولید محتوای علمی و كشف و رهگیری اجرام، به تولید محتوای مناسب برای ترویج و معرفی كاربردها و خدمات فناوری فضایی در میان اقشار مختلف جامعه بپردازند.
براری همینطور در دیدار با آیت الله شهرستانی با بیان اینكه یكی از سرفصل های برنامه دوم ده ساله فضایی كشور، نجوم و اكتشافات فضایی است، تصریح كرد: برپایه اسناد بالادستی، سازمان فضایی ایران برنامه های متنوعی در حوزه توسعه نجوم و كشف اسرار خلقت و اكتشافات فضایی از منظر علوم دینی و قرآن دارد و این آمادگی وجود دارد تا مركز مطالعات و پژوهش های فلكی - نجومی قم تبدیل به مركز تولید محتوا در حوزه نجوم شود.
رئیس سازمان فضایی ایران نهادینه كردن كاربردهای این فناوری در سطح جامعه را به موازات توسعه فناوری فضایی و زیرساخت های بومی آن، از اولویت های سازمان فضایی ایران دانست و اظهار داشت: امیدواریم با همكاری موسسات موجود در شهر مقدس قم و ظرفیت های آن، كاربردهای فناوری فضایی در جامعه تبیین و تشریح شود.
آیت الله سید جواد شهرستانی نماینده حضرت آیت الله العظمی حاج سیدعلی حسینی سیستانی از مراجع تقلید، با اشاره به اینكه لزوم استفاده از تكنولوژی و فناوری نوین بر كسی پوشیده نیست، تصریح كرد: این فناوری باید با مدیریت صحیح درجهت حفظ منافع و توسعه كشور استفاده گردد.
وی افزود: از ماهواره ها باید درجهت حفظ منافع كشورمان و ارائه خدمات كاربردی استفاده بهینه نماییم و ضمن پرهیز از جناح بازی سیاسی، اقدامات عملی برای ارائه خدمات مناسب به مردم انجام دهیم.
مدیر موسسات آل البیت (ع) خاطرنشان كرد: با تدبیر و مدیریت صحیح می توان از ظرفیت بی نظیر نسل جوان در كشور استفاده نمود.

1397/07/21
15:40:37
0.0 از 5
4514
تگهای خبر: تحقیقات , خدمات , دانشگاه , فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
GoMap گو کپ