Go Map نقشه
كارشناس نجوم در گزارش نقشه:

فردا یلدای تابستانی است، طولانی ترین روز سال از راه می رسد

فردا یلدای تابستانی است، طولانی ترین روز سال از راه می رسد

نقشه: یك كارشناس نجوم با اشاره به اینكه فردا طولانی ترین روز سال است، اظهار داشت: فردا 31 خرداد ماه، انقلاب تابستانی رخ می دهد كه طولانی ترین روز سال است.



علی آزادگان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینكه آغاز تابستان مصادف با طولانی ترین روز سال است، اظهار نمود: اول تیر در تقویم هجری شمسی همزمان با انقلاب تابستانی است. انقلاب تابستانی زمانی است كه خورشید به حداكثر میل آسمانی خود می رسد و كوتاه ترین سایه ممكن را برای ما اهالی نیم كره شمالی زمین به وجود می آورد.
به گفته این كارشناس نجوم، در این روز اهالی نیم كره جنوبی انقلاب زمستانی و طولانی ترین شب سال را تجربه می كنند.
وی اشاره كرد: پیش از انقلاب تابستانی، رخدادی كه از نظر خورشیدی و تقویمی مهم می باشد، اعتدال بهاری بوده كه مصادف با آغاز بهار و سال نو هجری شمسی خواهد بود.
وی با اشاره به اینكه از آن زمان كه خورشید در میانه آسمان قرار گرفته بود، تا به امروز خورشید روزانه علاوه بر حركت روزانه طلوع و غروبش، مقدار كمی هم در آسمان بالاتر آمده تا امروز كه میل خورشید به حداكثر رسیده، بیان كرد: بعد از انقلاب تابستانی و در طول تابستان هم به تدریج میل خورشید كاسته می شود تا باردیگر به همان میزان روز اعتدال بهاری برسد كه این دفعه مصادف با اعتدال پاییزی و اول مهر خواهد بود.
آزادگان با اشاره به مشخصات نجومی طولانی ترین روز سال اظهار داشت: لحظه انقلاب تابستانی در سال ۱۳۹۸ ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه روز جمعه ۳۱ خرداد خواهد بود.
وی افزود: طول روز جمعه برابر با ۱۴ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۳۵ ثانیه است كه از ۳۰ خرداد ۳ ثانیه بلندتر و از اول تیر ۱ ثانیه بلندتر است؛ روز انقلاب تابستانی ۱۳۹۸ از روز اول دی كه مصادف با انقلاب زمستانی است، ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه و ۲۰ ثانیه بلندتر است.


منبع:

1398/03/30
23:54:49
5.0 از 5
4560
تگهای خبر: تجربه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
GoMap گو کپ