Go Map نقشه

هدبند خواب آور ابداع شد

هدبند خواب آور ابداع شد

به گزارش نقشه، شرکت سلامتی ال مایند  یک فناوری نوآورانه اما غیرتهاجمی ابداع کرده که با فعال کردن حالت از بین بردن سروصدا در مغز افراد به آنها کمک می نماید بهتر بخوابند.



به گزارش نقشه به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، برای این منظور کاربران باید از هدبندی استفاده نمایند که قادر به رصد امواج مغزی است تا مشخص شود فرد چه زمان بیدار است و بتوان او را به باردیگر خوابیدن هدایت کرد.
تخمین ها نشان داده است ۸۰ درصد جمعیت جهان کوشش می کنند کیفیت خواب خویش را ارتقا دهند. این امر به توسعه بازاری برای محصولات در رابطه با خواب با ارزش بیشتر از ۱۰۰ میلیارد دلار منجر گردیده است.
بیشتر دستگاههای خواب موجود در بازار فقط می توانند رفتار خواب کاربر را ردیابی کنند اما این امر ارتباط زیادی با شیوه کنترل آنها بر خوابشان ندارد. داروهای خواب آور هم گزینه دیگری هستند اما این داروها قادر به کنترل خواب به صورت واقعی نیستند وبیشتر اوقات عوارض جانبی دارند.
ریان نیلی نائب رئیس بخش علم و تحقیقات در ال مایند در اینباره می گوید: خواب در مغز آغاز می شود، اما نوآوری های اندکی در زمینه خواب روی مغز تمرکز کرده اند.
هدبند ال مایند یک گجت پوشیدنی نرم، سبک و انعطاف پذیر است که جهت استفاده در شب بدون در نظر گرفتن حالت خوابیدن فرد طراحی شده است. این دستگاه می تواند با خوانش امواج مغز اطلاعاتی به دست بیاورد. علاوه بر آن گجت به یک موبایل متصل می شود ودر نتیجه کاربران می توانند جزئیات در ارتباط با الگوهای خوابشان را رصد کنند.
اما نکته مهم در رابطه با این هد بند توانایی آن جهت استفاده از مدلاسیون عصبی جهت تاثیرگذاری بر امواج مغزی است تا آنها را از حالت بیداری به خواب عمیق تر هدایت کند. این روند می تواند با استفاده از امواج مغزی اطلاعات را جمع آوری کند و با تلفن همراه یکپارچه شود تا کاربران بتوانند جزییاتی در رابطه با الگوهای خوابشان بیابند.
این هد بند در آزمایش بالینی به ۷۶ درصد شرکت کنندگان کمک کرد به سرعت به خواب روند. به صورت متوسط شرکت کنندگان ۴۸ درصد سریع تر خوابیندند و در بعضی موارد این نرخ به ۷۴ درصد هم رسید.
اپ همراه این هدبند داده هایی پیشرفته در رابطه با خواب افراد مانند عملکرد کلی خواب، مدت زمان، کارآمدی و زمان به خواب رفتن در هر مرحله از خواب و همینطور حرکات در طول شب فراهم می آورد.

1403/03/17
11:33:40
5.0 از 5
196
تگهای خبر: بازار , تحقیقات , تلفن همراه , دستگاه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
GoMap گو کپ