Go Map نقشه

همكاری دانشگاه علوم پزشكی ایران با موسسه رازی برای ساخت واكسن كرونا

همكاری دانشگاه علوم پزشكی ایران با موسسه رازی برای ساخت واكسن كرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران با موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه ملی و بین المللی کووید ۱۹ اطلاع داد و اضافه کرد: امید است این افتخار ملی زمینه همکاریهای بیشتر در آینده را فراهم آورد.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا، دکتر جلیل کوهپایه زاده، در سی و ششمین جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران از زحمات مدافعان سلامت تقدیر و اظهار داشت: طرح محله محور شهید سلیمانی مبنایی برای افزایش همگرایی و تعامل بین بخشی در جهت ارتقاء مدیریت سلامت به حساب می آید.

وی ادامه داد: نقشه جامع علمی دانشگاه برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۰ باید تدوین شود و این رسالت به معنای آن است که برنامه های استراتژیک نباید منوط به افراد باشد، بلکه با خرد جمعی پیگیری شود.

کوهپایه زاده با تکیه بر تصویب نقشه علمی دانشگاه خاطرنشان کرد: مبحث دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث جانشین پروری است؛ بنابراین دانشگاه باید انرژی بیشتری در این حوزه بگذارد.

وی از مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران با موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه ملی و بین المللی کووید۱۹ اطلاع داد و اضافه کرد: امید است این افتخار ملی زمینه همکاریهای بیشتر در آینده را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار نمود: دانشگاه بستری است برای بهره گیری از الگوهای موفق دنیا، تولید محتوا و محصولاتی که نیازهای جامعه را برطرف کند، بنابراین به منظور پاسخگویی اجتماعی باید به سمت دانشگاه های نسل نو حرکت کرد.

تشکیل جلسات مدون علمی ماهیانه با گروه های آموزشی، ایجاد تسهیلات برای بهره برداری از زیر ساخت های فناوری در دانشگاه، افزایش تعامل دانشگاه و صنعت، بررسی پرونده های تخلفات اداری در چارچوب طرح HSR از دیگر موارد مطرح شده توسط وی در این نشست بود.


ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در عراق
در ادامه دکتر مهدی مقتدایی، معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، گزارشی از برنامه جامع آموزش مجازی و جذب دانشجوی بین المللی، رتبه بندی و برنامه ارتقای دانشگاه عرضه داد و اضافه کرد: یکی از مهمترین شاخصهای دانشگاه های نسل سوم، ارتباطات بین المللی است.

به قول وی، ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در بغداد عراق و همکاری جهت راه اندازی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه بصره از اهم فعالیتهای در دست اقدام معاونت بین الملل است.

۲۵۵ طرح در ارتباط با کووید-۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی ایران

سپس دکتر عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، گزارشی از عملکرد پژوهشی و فناوری در پنج سال گذشته و پاندمی کرونا بیان کرد و اضافه کرد: توسعه فضای فیزیکی مرکز رشد، کسب رتبه سوم دانشگاه در حوزه پژوهش، عرضه ۱۰۴۴ طرح مصوب تحقیقاتی و ۲۵۵ طرح کووید-۱۹، حضور ۷۷ عضو هیئت علمی پژوهشی و انجام ۴۸۸۶ ارزیابی وضعیت سلامت کارکنان در مرکز کوهورت از مهمترین اقدامات انجام شده در این معاونت بوده است.

در ادامه جلسه دکتر مهدی نصر اصفهانی در مورد روند پرونده های تخلفات اداری اعضای هیئت علمی و بررسی آماری در دانشکده ها توضیح داد.

عرضه گزارش برگزاری نخستین کنگره کشوری دانشگاه نسل سوم توسط دکتر پور عطاء، دبیر کانون مشاوران جوان ریاست دانشگاه از دیگر بخش های سی و ششمین جلسه شورای دانشگاه بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، در انتها تندیس نخستین کنگره کشوری دانشگاه نسل سوم توسط دکتر پور عطاء به دکتر کوهپایه زاده اهدا شد.



1399/10/20
22:50:56
0.0 از 5
1198
تگهای خبر: آموزش , بین المللی , تحقیقات , دانشگاه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ