Go Map نقشه
رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان عنوان كرد

تاثیرگذاری نمود فعالیتهای جهاددانشگاهی در زنجان

تاثیرگذاری نمود فعالیتهای جهاددانشگاهی در زنجان

نقشه: زنجان رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان اظهار داشت: تاثیرگذاری جهاددانشگاهی نمود فعالیتهای این نهاد در چهار دهه عمر خود است.



کامران جعفری روز گذشته (۱۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران ایسنا، با اشاره به چهل سالگی جهاددانشگاهی، اظهار نمود: چهل سالگی، سن بلوغ و پختگی جهاددانشگاهی است و این نهاد انقلابی در چهار دهه فعالیت خود توانسته است خدمات بسیاری را در حوزه های مختلف عرضه کند.

وی با اشاره به فعالیتهای جهاددانشگاهی در دهه شصت، اضافه کرد: این نهاد با عنایت به پتانسیل هایی که داشت در جنگ تحمیلی نقش خویش را ایفا کرد و بعد از آن در دهه دوم فعالیت خود در بحث آموزش که زیربنای توسعه کشور است، مشارکتی فعال داشت و آموزش های کوتاه مدت برای مهارت آموزی در این دهه فعالیت خویش را شروع کرد.

این مسئول با اشاره به تهاجم فرهنگی در دهه هشتاد در کشور، افزود: در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ احتیاج به کارهای فرهنگی در کشور بیشتر از پیش احساس شد و بنای فعالیتهای فرهنگی جهاددانشگاهی در این دهه بنیان گذاشته شده و هم اکنون خیلی از اقدامات جهاددانشگاهی ذیل کارهای فرهنگی معنا پیدا می کند.

جعفری، الگوسازی را یکی از وظایف مهم جهاددانشگاهی دانست و خاطرنشان کرد: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) هم در دهه هشتاد که در کشور بسترسازی های فرهنگی انجام می شد، تاسیس شده و در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در کشور نقش بی بدیلی را اجرا کرده است. در دهه نود که دهه چهارم فعالیت جهاددانشگاهی بود، مساله اقتصاد در کشور مورد توجه بسیاری قرار گرفت.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان خاطرنشان کرد: در دهه نود، اقتصاد مبتنی بر منابع در جهان کمرنگ شده و کشورهای مختلف اقتصاد خویش را به سمت اقتصاد دانش بنیان سوق دادند که برخلاف اقتصاد مبتنی بر منابع، ارزش افزوده بسیاری را تولید می کند که در همین راستا معاونت چهارم جهاددانشگاهی (ستفا) ایجاد و بعد از آن مراکز رشد و پارک های علم و فناوری تاسیس شده و جهاددانشگاهی در تولید فناوری و تبدیل فناوری به ثروت، گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری جهاددانشگاهی نمود فعالیتهای این نهاد در چهار دهه عمر خود است، اظهار داشت: جهادددانشگاهی استان زنجان هم رشدی منطبق با نمودار رشد جهاددانشگاهی در کشور دارد و این رشد همانند سایر پیشرفت ها با فراز و فرود همراه می باشد.

این مسئول همه بخش های جهاددانشگاهی را دارای رشد متوازن دانست و عنوان کرد: تربیت نیروی انسانی دیگر وظیفه مهم جهاددانشگاهی است که واحد زنجان به خوبی توانسته نقش خویش را ایفا کند، به صورتی که ۳۰ هزار نفر از جمعیت ۴۴۰ هزار نفری شهر زنجان از خدمات آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی استفاده می نمایند که سرانه این بخش ۶.۷ درصد است که خوشبختانه با عنایت به الگو و فرهنگ سازی انجام شده مردم در زنجان، به آموزش های این نهاد اعتماد کرده اند و زنجان در بحث آموزش های مهارتی کوتاه مدت همواره جزو سه استان اول کشور است.

جعفری، از قرارگیری واحد علمی کاربردی جهاددانشگاهی استان زنجان در میان پنج استان برتر اطلاع داد و اضافه کرد: معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی با عنایت به برنامه های متنوعی که دارد، رتبه ممتاز را در میان استان ها داشته و توانسته برای نخستین بار در کشور ساختمان ملکی باشگاه علمی فرهنگی دانشجویان را در دانشگاه زنجان داشته و توانسته ارتباط خوبی بر پایه دانشگاه و دانشجو برقرار کند که امیدواریم این ارتباط در دهه آتی به سطح جامعه تسری یابد.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان با اشاره به رتبه و جایگاه مناسب معاونت پژوهشی این نهاد، اظهار نمود: با عنایت به سرانه هیئت علمی که جهاددانشگاهی استان زنجان دارد، توانسته جایگاه خوبی کسب کرده و تولیداتی از قبیل نانو ذرات طلا، قارچ گانودرما، شبکه سازی محصولات سالم و... را در کارنامه کاری خود داشته باشد.

این مسئول تصریح کرد: معاونت سازمان تجاری سازی هم فعالیت خوبی داشته است، به صورتی که مرکز رشد صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان به صورت ویژه در حوزه صنایع فرهنگی فعالیت می کند که بر همین مبنا نخستین صنایع فرهنگی خلاق در کشور بوجود آمد که جزو ۲۳ پروژه اقتصاد مقاومتی استان است و با این تفاسیر می توان آینده خوبی را برای جهاددانشگاهی زنجان، با عنایت به الگوسازی و نیروی جوان متصور شد.





منبع:

1399/05/17
13:27:12
5.0 از 5
2146
تگهای خبر: آموزش , خدمات , دانش بنیان , دانشجویان
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۵
GoMap گو کپ