Go Map نقشه
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی:

كنسرسیوم دانشگاهی ماهواره تولید می گردد

كنسرسیوم دانشگاهی ماهواره تولید می گردد

نقشه: دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی از تولید كنسرسیوم دانشگاهی طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد در كشور اطلاع داد.



به گزارش نقشه به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در مورد سیاستگذاری های كلان حوزه فضا، اظهار داشت: در حوزه هماهنگی برای توسعه صنعت فضایی كشور، پلت فرم ایران باس ۱۵۰، ۷۰ و ۱۵ نفره، مطالعه یكپارچه سازی ایستگاه زمینی و مطالعه یكپارچه سازی آزمایشگاه AIT تهیه شده است.
دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه كرد: در این زمینه همینطور كنسرسیومی بین دانشگاه های كشور برای طراحی و ساخت ۳ ماهواره استاندارد بوجود آمده است.
به گفته منطقی، تولید بستر همكاری های بین المللی با هدف دسترسی به فناوری های فضایی به كمك حضور موثر در COPUOS و تدوین برنامه های استفاده از فضا هم در دست اقدام است.
وی بیان كرد: مركز ملی فضایی معاونت علمی با اهدافی چون توسعه فناوری فضایی و كاربرد در كشور، ارتقای اقتدار ملی، تولید ثروت و افزایش كیفیت زندگی مردم با استفاده از افزایش توانمندی های فناوری فضایی و كاربرد آن و ارتقای ارتباط بین دانش و صنعت در زمینه فناوری فضایی و كاربرد تشكیل شده است و در جهت تحقق این اهداف برنامه ها و فعالیت های گوناگونی انجام داده است.

1397/08/28
18:51:22
5.0 از 5
4533
تگهای خبر: بین المللی , دانشگاه , فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ