Go Map نقشه

تقویت ضربان سازها با پنبه!

تقویت ضربان سازها با پنبه!

نقشه: محققان كره ای و آمریكایی به دنبال تقویت دو برابری ضربان سازها با استفاده از سلول زیست سوختی پنبه هستند.



به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، محققان دانشگاه جورجیای آمریكا و دانشگاه كره راهی برای تامین قدرت دستگاههای پزشكی با قابلیت ایمپلنت مانند ضربان ساز یافته اند.

آنها یك سلول سوختی جدید تولید شده از فیبر پنبه ابداع نموده اند. این سلول زیست سوختی با استفاده از گلوكز می تواند قدرت دو برابری را برای دستگاههای معمول عرضه نماید.

محققان توانستند نانوذرات طلا را بر روی فیبر پنبه قرار دهند. این فرآیند منجر به تولید الكترودهای فوق رسانا میگردد كه به بهبود كارایی سلول سوختی كمك می نماید. همین طور امكان اتصال آنزیم مورد استفاده برای اكسیداسیون یا تركیب شیمیایی گلوكز با الكترود را فراهم می آورد.

با انجام این كار، سلول سوختی با تبدیل انرژی شیمیایی از گلوكز موجود در بدن به انرژی الكتریكی، قادر به تولید یك منبع انرژی پایدار و مداوم مورد نیاز برای تامین قدرت یك دستگاه پزشكی است.

سلول زیست سوختی آغازین چیزی نیست كه از گلوكز استفاده می نماید، بلكه نوآوری اصلی این مطالعه در استفاده از پنبه است.

پنبه متخلخل تر از فیبر نایلونی است كه به صورت معمول استفاده میگردد و این منافذ كمك می كنند تا رسانایی الكترود بهبود بخشیده شود و حمایت بیشتری از دستگاه های الكتروشیمیایی صورت بگیرد.

محققان معتقدند كه فیبر پنبه همین طور امكان دارد سازگاری بیولوژیكی دستگاه هایی كه در داخل بدن عمل می كنند را بهبود بخشد.

اگر محققان قادر به استفاده از یافته های در عمل باشند، می توانند عمر دستگاه های پزشكی قابل ایمپلنت را تا حد زیادی گسترش دهند. این امر می تواند افرادی را كه از دستگاه هایی نظیر ضربان ساز یا سنسورهای پزشكی استفاده می نمایند، از انجام عمل جراحی تنها برای جایگزینی یك باتری ساده، نجات دهد.

همچنین امكاناتی جدید برای دستگاه های ایمپلنت موقت فراهم می آورد. این سلول زیست سوختی می تواند این دستگاه ها را از وجود باتری بی نیاز كند.




1397/08/26
18:34:51
5.0 از 5
4490
تگهای خبر: دانشگاه , محققان
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ