Go Map نقشه

ابداع پوست رباتیك با حساسیت بیشتر نسبت به پوست انسان

ابداع پوست رباتیك با حساسیت بیشتر نسبت به پوست انسان

نقشه: پژوهشگران چینی، نوعی پوست رباتیك ابداع نموده اند كه حساسیت آن، از پوست انسان هم بیشتر است.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، شاید در آینده ربات ها به خاطر استفاده از ماده ای مشابه پوست انسان، بتوانند از عهده برداشتن اجسام باریك هم برآیند.
متخصصان، یك سنسور لمسی ابداع نموده اند كه می تواند فشار را تشخیص دهد و در پاسخ به لمس شدن، پالس های الكتریكی ارسال نماید.
شاید این فناوری غیرمنتظره، علاوه بر كاربردهایش در دستگاه های هوشمند، به ساخت اندام های مصنوعی كه به افراد ناتوان كمك می كنند، منجر شود.
این فناوری كه ابداع یك گروه پژوهشی از اعضای "آكادمی علوم چین" (CAS) است، گام مهمی به سمت پیشرفت پروتزهای هوشمند به حساب می آید كه می توانند جایگزین توانایی حسی اندام طبیعی شوند.
با لمس كردن پوست انسان، كمی فشار به آن وارد می گردد كه با سیگنال هایی به عصب ها انتقال می یابد و سرانجام به مغز می رسد و احساسی مانند وارد شدن پالس الكتریكی بوجود می آورد.
این پوست الكتریكی هم می تواند فشار حاصل از لمس كردن را به سیگنال های الكتریكی داخلی تبدیل كند. در بعضی موارد، پالس ها، به فشار واكنش نشان می دهند؛ در نتیجه آستانه احساس افزایش می یابد و میزان حساسیت آن، از پوست انسان هم بیشتر می گردد.
در مقاله این پژوهش آمده است: عملكرد این سنسور، كاربردهای احتمالی مربوط به حوزه پروتزهای هوشمند را نشان داده است. بازخورد سنسورهای لمسی با حساسیت بالا، محدودیت تشخیص پایین و سیگنال های فركانس دیجیتال، به عملكرد بهتر اندام مصنوعی در آینده منجر می گردد.
این فناوری، یك سنسور مغناطیسی است شامل یك لایه پلیمر توخالی است كه روی سطح آن را ذرات مغناطیسی پوشانده اند. هنگامی كه به لایه مغناطیسی فشار وارد شود، لایه وارونه می گردد و ذرات مغناطیسی روی آن، به داخل سنسور مغناطیسی انتقال می یابند. انتقال مقاومت تولید شده، با سیگنال ها صورت می گیرد و سیگنال ها به پالس هایی با فركانس های متفاوت تبدیل می شوند كه با فشار بیشتر، افزایش می یابند.
با نصب این سنسور روی یك دست مصنوعی، انگشتان می توانند ظریف ترین لمس ها مانند وزش باد را درك كنند.
نتایج این پژوهش، در مجله " Science Robotics" به چاپ رسید.



1397/06/29
14:46:29
0.0 از 5
4772
تگهای خبر: فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ