Go Map نقشه
با انعقاد تفاهم نامه؛

فناوری بذر صیفی جات در كشور توسعه می یابد

فناوری بذر صیفی جات در كشور توسعه می یابد

به گزارش نقشه با انعقاد یك تفاهم نامه سه جانبه فناوری بذر صیفی جات در كشور توسعه می یابد.



به گزارش نقشه به نقل از صندوق نوآوری و شكوفایی، در حاشیه سومین روز گردهمایی فناورانه صنایع، شركت های دانش بنیان و استارت آپ های صنعت غذایی، تفاهم نامه سه جانبه میان صندوق نوآوری و شكوفایی به نمایندگی دكتر علی وحدت، سازمان اوقاف و امور خیریه به نمایندگی حجت الاسلام دكتر سید مهدی خاموشی و دانشگاه آزاد اسلامی به نمایندگی دكتر محمدمهدی طهرانچی منعقد شد.
موضوع این تفاهم نامه همكاری در جهت توسعه تولید بذر صیفی جات و تامین كامل نیازهای بازار داخلی بخصوص با تاكید بر قابلیت های شركت های دانش بنیان، همكاری در ایجاد كارخانه تولید بذر اصلاح شده صیفی جات، ارتقای كیفیت بذر رایج از نظر سازگاری با عوامل اقلیمی، مقاوم به آفات و بیماری های گیاهی، افزایش عملكرد در واحد سطح و ایجاد ارقام جدید بذر به صورت سالانه است.
توسعه فضاهای فیزیكی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در كشور، پشتیبانی از جریان تولید فناوری بذر با به اشتراك گذاشتن ظرفیت های طرفین و استفاده از توان دستگاه ها و نهادهای مرتبط بخصوص شركت های دانش بنیان از دیگر خصوصیت های این تفاهم نامه است.
در این تفاهم نامه، صندوق نوآوری متعهد شده است كه به مدت دو سال، به شناسایی شركت های دانش بنیان توانمند حوزه بذر و برگزاری رویدادهای شبكه سازی، به هم رسانی و تبادل فناوری در حوزه بذر در قالب قوانین و ضوابط كمك كرده و شركت های دانش بنیان در رابطه با حوزه بذر از راه اعطای تسهیلات شامل سرمایه در گردش، تامین فضای استقرار، نمونه سازی، تولید صنعتی، لیزینگ با نرخ ترجیحی در قالب قوانین و ضوابط را تامین مالی كند.
علاوه بر این صدور انواع ضمانت نامه های مورد نیاز شركت های دانش بنیان حوزه بذر در قالب قوانین و ضوابط، تامین مالی شركت های دانش بنیان حوزه بذر در چارچوب هم سرمایه گذاری با عاملیت صندوق های پژوهش و فناوری یا جسورانه بورسی در قالب قوانین و ضوابط، حمایت بلاعوض از شركت های دانش بنیان حوزه بذر به منظور حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی مرتبط، دریافت استانداردها، تاییدیه ها، گواهینامه ها و خدمات آموزشی و مشاوره ای و همینطور خدمات حفاظت از مالكیت فكری در قالب قوانین و ضوابط، از دیگر تعهدات صندوق نوآوری در این تفاهم نامه است.
همچنین در این تفاهم نامه عنوان شده كه به منظور سیاستگذاری، تدوین برنامه اجرایی و نظارت بر حسن اجرای این تفاهم نامه، كمیته راهبری متشكل از سه نفر از نمایندگان سه طرف به ریاست معاون توسعه صندوق بعد از معرفی رسمی تشكیل گردد.
مدیریت تولید دانش و توسعه فناوری به منظور توسعه تولید بذر و تأمین كامل نیازهای بازار داخلی بخصوص با تاكید بر قابلیتهای شركتهای دانش بنیان دانشگاهی و مشاركت در تأمین زیرساختهای آزمایشگاهی لازم برای تحقیق و توسعه فناوری در حوزه بذر از مواردی است كه بر عهده دانشگاه ازاد است.

1398/06/12
19:25:10
5.0 از 5
4494
تگهای خبر: بازار , خدمات , دانش بنیان , دانشگاه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
GoMap گو کپ