Go Map نقشه
روی موش ها انجام شد

درمان موفقیت آمیز سرطان تخمدان با كمك یك سیستم تصویربرداری جدید

درمان موفقیت آمیز سرطان تخمدان با كمك یك سیستم تصویربرداری جدید

نقشه: پژوهشگران دانشگاه ˮام.آی.تیˮ توانستند با كمك نوعی سیستم تصویربرداری جدید، تومورهای تخمدان موش ها را با موفقیت شناسایی و برطرف كنند.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از ام. آی. تی نیوز، سرطان تخمدان معمولاً هنگامی تشخیص داده می شود كه به مرحله پیشرفته رسیده است و تومورهای بسیاری در شكم بیمار گسترده شده اند. بیشتر بیماران برای رفع این تومورها مورد جراحی قرار می گیرند اما بعضی از تومورها آنقدر كوچك و گسترده هستند كه از بین بردن همه آنها دشوار است.
پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی"(MIT) با همكاری جراحان و سرطان شناسان "بیمارستان عمومی ماساچوست"(MGH)، روش جدیدی برای بهبود دقت جراحی نمایش داده اند. آنها توانستند با استفاده از یك سیستم تصویربرداری فلورسنس، تومورهای به كوچكی ۰.۳ میلی متر را كه كوچك تر از دانه خشخاش هستند، طی جراحی موش ها شناسایی كنند. موش هایی كه با راهنمایی این سیستم مورد جراحی قرار گرفتند، ۴۰ درصد بیشتر از موش هایی كه بدون كمك این سیستم جراحی شده بودند، نجات یافتند.
"آنجلا بلكر"(Angela Belcher)، استاد مهندسی زیستی و علوم مواد دانشگاه ام. آی. تی اظهار داشت: نكته مثبت در مورد سیستم تصویربرداری این است كه اطلاعات دقیق درباره اندازه، عمق و نحوه گسترش تومورها را در زمان واقعی فراهم می آورد.
پژوهشگران، ۱۰ روز سپس جراحی دریافتند كه موش ها، هیچ تومور قابل تشخیصی ندارند اما موش هایی كه با این سیستم جدید بررسی نشده بودند، سپس جراحی باز تومورهای بسیاری داشتند. سه هفته سپس جراحی، خیلی از تومورها باردیگر در موش های دسته دوم رشد كردند در حالیكه میزان نجات یافتن موش های دیگر، ۴۰ درصد بیشتر از آنها بود.
هیچ سیستم تصویربرداری دیگری نتواست تومورها را طی پروسه جراحی شناسایی كند و موفقیت این سیستم تصویربرداری را داشته باشد. "مایكل بیرر"(Michael Birrer)، از نویسندگان این پژوهش اظهار داشت: ما برای درمان بهتر بیماران مبتلا به سرطان تخمدان، به راهبردهای پیشرفته تری نیاز داریم.
پژوهشگران هم اكنون قصد دارند تأیید FDA را برای آغاز اولین مرحله آزمایش كلینیكی به دست آورند تا این سیستم تصویربرداری را روی انسان ها آزمایش نمایند. آنها امیدوارند كه در آینده بتوانند این سیستم را جهت بررسی بیمارانی كه در خطر بازگشت تومور قرار دارند به كار بگیرند و نهایتاً از آن برای تشخیص سرطان تخمدان در مراحل ابتدایی استفاده كنند تا درمان آن ساده تر باشد.
این پژوهش، در مجله "ACS Nano" به چاپ رسید.



1398/02/04
14:25:55
5.0 از 5
4800
تگهای خبر: دانشگاه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
GoMap گو کپ