Go Map نقشه

تشخیص علائم اولیه سرطان با یك فناوری تصویربرداری جدید

تشخیص علائم اولیه سرطان با یك فناوری تصویربرداری جدید

نقشه: پژوهشگران ˮدانشگاه ادینبروˮ اسكاتلند یك فناوری تصویربرداری جدید را برای نشان دادن آنچه كه سلولها بعنوان غذا مصرف می كنند، توسعه داده اند كه این فناوری می تواند به تشخیص و درمان بیماری هایی نظیر سرطان كمك نماید.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، پژوهشگران اسكاتلندی اخیراً موفق به توسعه ابزار ردیابی جدیدی شده اند كه از آن می توانند برای مشاهده تغییرات در نحوه مصرف غذای مورد نیاز سلول ها استفاده كنند برای اینكه برخی تغییرات در عادات غذایی سلول ها می تواند نشانه ای از وجود یك بیماری خطرناك باشد.
این مطالعه به درك ما از نحوه مصرف گلوكز سلول ها و مولكول های دیگر برای حفظ سلامت كمك خواهدنمود. همانطور كه سلول ها تكامل یافته و عملكردهای مختلفی را در بر می گیرند، امكان دارد عادت های غذایی جدیدی را برای تأمین فعالیت های جدیدشان در نظر بگیرند. تشخیص زوهنگام این تغییرات می تواند بسیار ثمین باشد و به دانشمندان در تشخیص زودهنگام سرطان كمك نماید.
دكتر "مارك وندرل" (Marc Vendrel) نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه ادینبرو اظهار داشت: ما روش های بسیار كمی برای اندازه گیری میزان تغذیه سلول ها برای تولید انرژی كه بعنوان متابولیسم سلول شناخته می شود، در دست داریم اما این فناوری نوین كه توسعه داده ایم ما را قادر می سازد تا بطور همزمان و با استفاده از میكروسكوپ ها، متابولیت های مختلف را در سلول های زنده شناسایی نماییم.
اجزای شركت كننده در سوخت و ساز سلولی(متابولیسم یا دگرگشت) را "متابولیت"(به Metabolite) می نامند. در واقع متابولیت ها تركیبات واسطه و محصول سوخت و ساز سلول زنده هستند.
وندرل و دیگر پژوهشگران طی این مطالعه مولكول های شیمیایی كوچك را به وجود آورده اند كه هنگام اتصال به مولكول های خاصی كه سلول ها می خورند، روشن می شوند. آنها سپس انجام این كار آزمایش هایی را بر روی جنین زنده گورخرماهی و زمانیكه آنها مولكول های گلوكز را مصرف كردند انجام دادند و مشاهده نمودند این مولكول ها سپس مصرف گلوكز روشن شده اند.
سپس انجام آزمایشات پژوهشگران اعلام كردند از این فنآوری می توان بدون ایجاد هرگونه مشكلی برای روشن كردن مولكول های مختلف، بطور بالقوه بعنوان چراغ های آگهی دهنده برای انواع بیماری ها، همچون سرطان بهره برد.
وندرل در اختتام اضافه كرد: این یك پیشرفت بسیار مهم برای درك متابولیسم سلول های بیمار است و ما امیدواریم كه به بهبود درمان كمك نماید.
یافته های این مطالعه در مجله "Angewandte Chemie "منتشر شد.



1398/01/19
14:48:18
5.0 از 5
4442
تگهای خبر: دانشگاه , فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
GoMap گو کپ