Go Map نقشه

اسپیكرهای هوشمند تورم انگلیس را تعیین می كنند!

اسپیكرهای هوشمند تورم انگلیس را تعیین می كنند!

نقشه: دولت انگلیس از امسال اسپیكرهای هوشمند را باز به فهرست كالاهایی كه در محاسبه نرخ تورم نقش دارند افزوده است.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، هر سال دفتر آمار ملی انگلستان(ONS) محصولات مصرفی خودرا به «سبد كالا» اضافه می كند، این سبد كالا مجموعه ای از كالاها و خدماتی هستند كه نشان می دهند چگونه افراد پول خودرا خرج می كنند. سالانه، آیتم های محبوب پرمصرف به این سبد اضافه می شوند و محصولات قدیمی باز از فهرست خارج می شوند. حالا باز با آمدن اسپیكرهای هوشمند، "اسپیكرهای های- فای"(hi-fi speaker) قدیمی از رده خارج می شوند.
اما خبر جالب این است كه امسال اسپیكرهای هوشمند باز در فهرست سبد كالای اساسی خانوار كه تعیین كننده نرخ تورم هستند قرار گرفته و از این به بعد نرخ تورم در این كشور به این دستگاه ها باز وابسته است و می توان گفت بالا یا پایین آمدن قیمت این كالا می تواند تأثیر مستقیمی بر روی نرخ تورم داشته باشد.
البته این خبر تعجب آوری نیست چونكه در سال ۲۰۱۵ باز اداره آمار ملی انگلستان دستگاهای پخش موسیقی را به سبد مذكور اضافه كرد. هم اكنون مردم در حال خرید اسپیكرهای هوشمند مانند آمازون اكو و گوگل هوم هستند و از آنجایی كه دیگر افراد مایل به پرداخت پول خود برای خرید اسپیكرهای های-فای قدیمی نیستند، بدین سبب امسال دفتر ملی آمار باز تصمیم گرفته تا آنها را باز به این فهرست بیافزاید.
انتهای


1397/12/21
00:05:31
5.0 از 5
4867
تگهای خبر: خدمات
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ