Go Map نقشه

کارخانه هوشمند نیسان به دست ربات ها می چرخد

کارخانه هوشمند نیسان به دست ربات ها می چرخد

در ˮکارخانه هوشمندˮ شرکت نیسان به ندرت می توان نیروی کار انسانی یافت. ربات ها تمام کارهای این کارخانه همچون جوشکاری و نصب را انجام می دهند. این ربات ها رنگ کاری و بررسی رنگ را نیز برعهده دارند.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلور، "هیدیوکی ساکاموتو"(Hideyuki Sakamoto) معاون اجرائی نیسان در طول بازدید از خط تولید خودرو های اسپرت آریا(Ariya) در روز جمعه در کارخانه "توچیگی"(Tochigi) اظهار داشت: قبل از این، افراد بر طبق تجربه تولید را انجام می دادند اما حالا ربات ها با کمک هوش مصنوعی و بررسی داده های جمع آوری شده می توانند این کار را انجام دهند.
بگفته شرکت نیسان، این کارخانه که در حومه شهر توکیو قرار دارد مقرر است قبل از ماه آوریل شروع به کار کند. خط مونتاژ این کارخانه به شکلی است که هر سه مدل خودروی برقی، بنزینی و "ای پاور"(e-Power) که تلفیقی از این دو است را تولید می کند.
کارگران این کارخانه می توانند بر کارهای ماهرانه تری مثل تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده از ربات ها و نگهداری از تجهیزات تمرکز کنند.
همه ی شرکت های خودروسازی درحال کار بر روی فناوری رباتیک هستند که می تواند به آنها در پاسخگویی سریع به تقاضای بازار کمک نماید.
در این کارخانه، بازوهای مکانیکی غول پیکر با نمایشگرهای بزرگ از زوایای مختلف روی سطح خودرو ها نور می تابانند تا دوربین ها کوچک ترین عیب و ایراد را تشخیص دهند.


دستگاهی دیگر نیز به سرعت سیم هایی به دور یک شی فلزی می پیچد. چیزی شبیه به یک قرقره بزرگ که قسمتی از موتور نیسان و جایگزینی برای آهن رباهای خودرو های برقی امروزی است. به قول شرکت نیسان این نوآوری نیاز به مواد نادر را برطرف کرده و موجب کاهش هزینه ها شده است.
نیسان می گوید که فناوری های استفاده شده در کارخانه "توچیگی" به تدریج در سایر کارخانه های جهان همچون شرکت رنو که شریک آنها است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
"ساکاموتو" می گوید، تخمین هزینه های صرفه جویی شده کار دشواری است اما تولیدات باید با کمبود نیروی کار، همه گیری کووید-۱۹ و کاهش انتشار کربن سازگار باشد تا بتوان به کاهش تغییرات جوی کمک کرد.
شرکت نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص دی اکسید کربن برسد.
به قول این شرکت، نوع جدیدی از پروسه رنگ آمیزی با انجام همزمان رنگ آمیزی و پخت رنگ، موجب کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی می شود. قبل از این بدنه آلمینیومی ماشین باید جدا از سپرهای پلاستیکی آن در دمای متفاوت پخته می شد.



1400/07/17
20:00:10
5.0 / 5
230
تگهای خبر: بازار , تجربه , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
GoMap گو کپ