Go Map نقشه
برنده بلیت اولین پرواز سرنشین دار بلو اوریجین مشخص شد

۷۶۰۰ نفر متقاضی صندلی ۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا

۷۶۰۰ نفر متقاضی صندلی ۲۸ میلیون دلاری سفر به فضا

نقشه: شرکت فضایی خصوصی ˮبلو اوریجینˮ(Blue Origin) متعلق به ˮجف بزوسˮ مالک آمازون و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا بلیت یک صندلی در نخستین پرواز فضایی گردشگری سرنشین دار خودرا به قیمت 28 میلیون دلار به فروش رسانده و برنده گم نام این بلیت در تاریخ 20 ژوئیه همراه با ˮجف بزوسˮ و برادرش به فضا پرواز خواهدنمود.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، به نظر می رسد یک نفر بسیار مشتاق به پیوستن به "جف" و "مارک بزوس" در نخستین پرواز فضایی گردشگری شرکت "بلو اوریجین" در تاریخ ۲۰ ژوئیه بوده است، چونکه این شرکت خصوصی اعلام نموده است بلیت یک صندلی در نخستین پرواز فضایی سرنشین دار فضاپیمای "نیو شپرد"(New Shepherd) را به قیمت ۲۸ میلیون دلار بوسیله یک مزایده فروخته است.
"بلو اوریجین" همین طور اعلام نمود که فعلا تا چند هفته آتی نام این شخص را معرفی نمی کند، اما اشاره کرد که تقریباً ۷۶۰۰ نفر در سراسر جهان جهت شرکت در این مزایده ثبت نام کرده بودند.
تمام مبلغ حاصل از این کار به باشگاه پشتیبانی از علم، فناوری، مهندسی و ریاضی این شرکت خواهد رسید.
گمان می رفت که این صندلی میزبان یکی از تاثیرگذارترین مدیران فناوری جهان باشد و حالا باید منتظر ماند و دید این بلیت را چه کسی تصاحب کرده است.
در هر حال، این مزایده و پرتاب فضایی نشان دهنده یک پیروزی نمادین برای "بلو اوریجین" است، چونکه این شرکت با انجام نخستین پرواز فضایی گردشگری، در حوزه گردشگری فضایی هم شرکت "اسپیس ایکس"(SpaceX) و هم شرکت "ویرجین گلکتیک"(Virgin Galactic) را که سخت به دنبال رسیدن به آن بودند، شکست می دهد.
این شرکت های رقیب نخستین گردشگران فضایی خودرا حداقل تا سال ۲۰۲۲ به فضا نخواهند برد. البته سوال این است که آیا "بلو اوریجین" بعد از اختتام این سفر اول می تواند بطور منظم علاقه مندان را به گردشگری فضایی ببرد یا نه؟ این مسئله می تواند چالش چشمگیری در راه این شرکت باشد.




منبع:

1400/03/23
22:49:20
5.0 از 5
993
تگهای خبر: سفر , فناوری
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
GoMap گو کپ