Go Map نقشه
رئیس مجمع نمایندگان فارس:

حركت جهاددانشگاهی به سمت خودكفایی كشور است

حركت جهاددانشگاهی به سمت خودكفایی كشور است

فارس نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر و رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، حركت جهاددانشگاهی به سمت خودكفایی كشور دانست و به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از جانب این نهادانقلابی، تاكید نمود.


سیدموسی موسوی با تبریک فرارسیدن چهلمین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی یک نهاد برآمده از دل انقلاب است که پس از تعطیلی دانشگاه در زمان انقلاب فرهنگی توانست با شناسایی ظرفیت های دانشگاهی و با برنامه های جهادی اتفاقات خوبی را برای این نظام رقم بزند.
وی اظهار داشت: مجموعه ای که توانست در اوایل دهه شصت نیروی متخصص را برای این انقلاب تربیت کند همین جهاد دانشگاهی بود. حالا هم عملکرد و خروجی این نهاد نشان داده است یک مجموعه موفق در پرورش نیروی انقلابی است.
رئیس مجموع نمایندگان فارس جهاددانشگاهی را در زمینه پژوهشی بسیار فعال دانست و خاطرنشان کرد: من نخستین بار نام جهاد دانشگاهی را در دوران دفاع مقدس شنیدم؛ در آن زمان این نهاد بسیار موثر عمل کرد و هرچه زمان بیشتر می گذشت این نام و تیم هم قوی تر می شد. در سال های نزدیکتر فعالیت این در زمینه های مختلف رشد کرده و حدودا در همه علوم ورود کرده اند که به حمدالله هر روز شاهد خبرهای خوبی از حوزه های نفت و گاز، پزشکی، علوم انسانی و... هستیم.
موسوی افزود: این نهاد با استفاده از دانش تخصصی و نیروهای خلاق و خوشفکر می تواند نیازهای کشور را شناسایی و در رفع آنها تلاش کند، البته آنچه تابحال دیده ایم هم همان بوده که در این شرایط تحریمی برای رفع نیاز ها و حرکت به جلو موثر بوده است.
وی با تاکید بر شناساندن بیشتر این نهاد انقلابی برای جوانان و نسل جدید، اظهار داشت: شاید جهاددانشگاهی برای مردم و بویژه نسل های جدید شناخته شده نباشد، ابتدا باید این پتانسیل شناسانده شود و با توجه ظرفیت استان فارس از تربیت یافتگان این نهاد در روند رو به رشد استان بهره برد.
رئیس مجمع نمایندگان فارس اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف ورود کرده و در همه آنها به موفقیت های قابل ملاحظه ای رسیده است، این نهاد در حال کمک به خودکفایی شدن کشور در زمینه های مختلف است.
موسوی نماینده مردم شهرستان های لامرد و مهر در مجلس با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه گذار و همکاری بیشتر با بخش خصوصی از جانب جهاددانشگاهی، ضرورت پشتیبانی از این نهاد بعنوان ظرفیتی تخصصی و با تجربه از جانب دستگاه های مختلف، اظهار داشت: باید از این ظرفیت انقلابی و جهادی حمایت کرد و برای حمایت بیشتر نیاز است که دستگاه های مختلف به مبحث ورود کنند، جذب سرمایه گذار در برنامه های این نهاد بویژه در حوزه صنایع می تواند بسیار موثر باشد.




منبع:

1399/05/16
11:40:28
5.0 از 5
2435
تگهای خبر: تجربه , دانشگاه , دستگاه , صنایع
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
GoMap گو کپ