Go Map نقشه
توسط محققان كشور صورت گرفت؛

اندازه گیری ارتعاشات آفرود با سیستم های ابتكاری داده برداری

اندازه گیری ارتعاشات آفرود با سیستم های ابتكاری داده برداری

به گزارش نقشه محققان كشور موفق به اندازه گیری آزمایشگاهی و ارتعاشات چرخ برون جاده ای (افرود) با استفاده از سیستم های ابتكاری داده برداری شدند.



به گزارش نقشه به نقل از مهر، یكی از محققان كشور موفق به اندازه گیری آزمایشگاهی و ارتعاشات چرخ برون جاده‌ ی (آفرود) با استفاده از سیستم های ابتكاری داده برداری شد كه در بیستمین جشنواره جوان خوارزمی هم رتبه سوم نوآوری در گروه مكانیك را از آن خود كرد.
این طرح توسط حمید تقوی فر با همكاری دانشگاه های ارومیه و ملایر انجام گرفته است.
وی در توضیح طرح خود اظهار داشت: به علت سامانه تست و اندازه گیری پارامترهای كششی چرخ آفرود، نیروهای وارده به آن و جابجایی و شتاب سنجی، این مجموعه به همراه سیستم های نوین داده برداری، دارای توانایی سنجش و ثبت پاسخ سیستم به شرایط مختلف عملكردی خودرو در شرایط برون جاده ای است.
وی اضافه كرد: این طرح با داشتن یك حامل چرخ مجهز به لودسل های افقی و عمودی (برای اندازه گیری نیرو در كارخانجات مختلف و هم اندازه گیری كشش كابل ها و كشش نخ در كارخانجات)، سیستم ثبت ارتعاشات، سیستم تصویربرداری آنلاین از تماس چرخ- بستر، سامانه های كنترلی سرعت و بار روی چرخ، سیستم سنجش تنش تماسی در بستر، برای انواع سنجش و ارزیابی به كار می رود. تقوی فر تصریح كرد: در این طرح، سیستم اعمال الزامی لغزش، سرعت حركت و شتاب دهی توسط «اینورتر»، سیستم ارتعاش سنجی، سیستم تعلیق و كنترلی، سیستم شیب سنجی حركت چرخ، تصویر برداری برای دستیابی دینامیك ترانزینت چرخ بستر آفرود مورد بررسی قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینكه این طرح نمونه مشابه ندارد، بیان كرد: سیستم شیب سنجی برای حصول داده های نشست چرخ در بستر هم شرایط مشابهی دارد كه از ابتكارات این طرح است.
وی تصریح كرد: امكان ردیابی چگونگی انتشار تنش در پروفیل خاك آفرود هم از مزایای این طرح به حساب می آید.

1398/02/06
17:11:12
5.0 از 5
4713
تگهای خبر: جاده‌ , خودرو , دانشگاه , محققان
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۲
GoMap گو کپ