Go Map نقشه
پیام رییس قوه قضاییه به آیین اعطای تندیس ملی فداكاری:

الگوسازی از دانشجویان ایثارگر  رهاورد آیین تندیس فداكاری است

الگوسازی از دانشجویان ایثارگر  رهاورد آیین تندیس فداكاری است

به گزارش نقشه فداكاری و ایثار از مفاهیم متعالی و بلند و فضیلتی انسانی است كه ریشه در فطرت پاك انسان بعنوان خلیفه خداوند در زمین دارد كه در ضمیر او به ودیعه گذارده شده است؛ به همین دلیل است كه ایثار و فداكاری درهمه جوامع بشری و در همه ادیان و مذاهب  و در بین همه انسان ها بعنوان مفهومی والا و پرارزش جاری است و همگان به انسان های فداكار و ایثارگر به دیده احترام و تكریم می نگرند.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا، دكتر حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی روز چهارشنبه، ۲۰ آذرماه در نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداكاری كه در دانشگاه تهران برگزار شد، پیام آیت الله سید ابراهیم رییسی، رئیس قوه قضاییه به این آیین را قرائت كرد.
در ادامه پیام دكتر رییسی آمده است: "در آموزه های اسلامی هم گره گشایی از كار مردم و اهتمام به امور آنها، از برترین حسنات و نیكی ها شمرده شده است، سفارش مكرر اولیای دین (ع) به ایثار و از خودگذشتگی، گواه اهمیت این خلق نیكو در رشدیافتگی جامعه اسلامی و تعالی مادی و معنوی آن است، چنان كه صادق آل محمد (ع) می فرماید: مومنان، كسانی اند كه در آسایش و سختی به یكدیگر نیكی می كنند و در هنگام تنگدستی، ایثار می نمایند. و قال الحسین (ع): ان حوائج الناس الكیم من یغم الله.
جوانان این مرز و بوم در طول تاریخ، همواره جلوه های ناب و بی بدیلی از ایثار و فداكاری را در مرئی و منظر جهانیان گذارنده اند. این بروز و ظهور حس ایثار و فداكاری و نوع دوستی بخصوص در دوران انقلاب اسلامی و سال های دفاع مقدس و بعد از آن جلوه های ماندگاری از ایثار و رشادت را خلق كرده است كه تا همیشه در اذهان و یادها از آن به نیكی یاد خواهد شد.
از این رو برگزاری آیین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران فرصت مغتنمی در ترویج فرهنگ ایثار و فداكاری بعنوان ارزشی انسانی و اسلامی است كه در بستر گام دوم انقلاب اسلامی می تواند در اجرای رهنمودهای رهبری حكیم و فرزندان انقلاب اسلامی این جهان پرآشوب، باعث طمانینه قلبی باشد و تلاشی پرارزش در جهت حفظ اشاعه و ترویج این فرهنگ ناب بخصوص در بین دانشجویان است.
بحمدالله، ذوق و همت دست اندركاران این آیین مبارك، به درستی مصروف رویدادی شده است كه رهاورد آن، خشنودی پروردگار، التیام دردها و صدمه های فردی و اجتماعی، تعالی و شكوفایی روحی جوانان فداكار، الگوسازی از دانشجویان ایثارگر و در نهایت افزایش سرمایه اجتماعی و انسجام است.
اینجانب ضمن تبریك به دانشجویان برگزیده نهمین آیین اعطای تندیس ملی فداكاری به دانشجویان ایران كه در احیای امر یاری به دیگران در آسمان مجاهدت درخشیده اند، از مدیریت محترم جهاد دانشگاهی بعنوان متولی طراحی و برگزاری این رویداد فرهنگی – دانشجویی و همینطور حامیان و تمامی شركت كنندگان آن سپاسگزاری كرده، توفیق روز افزون همگان را در تداوم و ارتقاء كیفی این گونه اقدامات پرارزش فرهنگی كه در جهت رشد و تعالی همه جانبه ایران اسلامی است، از خداوند متعال مسئلت می نمایم".



1398/09/20
17:17:50
5.0 از 5
4258
تگهای خبر: دانشجویان , دانشگاه , طراحی
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
GoMap گو کپ