Go Map نقشه
معرفی كتاب،

دخترها از تشویش به سمت آرامش گام بردارید!

دخترها از تشویش به سمت آرامش گام بردارید!

كردستان همانطور كه می دانید میان تولد تا امروزِ ما، پر از تجربه است كه آنرا گذشته می نامیم. پس هر كاری كه انجام داده اید، به حال برمی گردد حال سؤال این جاست كه با چه قیمتی؟ و اینكه چطور كسب این تجارب می توانست ارزان تر تمام شود؟


هر یک از شما امکان دارد در ضمن زندگی خود با موقعیت های سخت و دشواری روبرو شده باشید. همه دخترها کم و بیش در این موقعیت ها قرار می گیرند. این موقعیت ها می تواند به دلایلی دردناک، خجالت آور، ترسناک، ناراحت کننده، استرس زا و پُرتنش، و نهایتاً اضطراب آور باشد. اما شما در رویارویی با مشکلات و محرک هایی که سبب اضطراب و نگرانی تان می شوند، یک اسلحه پنهان دارید و آن، خود شما هستید.
کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (از تشویش به سمت آرامش) نوشته ارین آ. مونرو، در عین سادگی به شما کمک می نماید که پیش از هر چیز اضطراب خودرا تشخیص داده و با استفاده از راهکارهای ارائه شده، به آگاهی لازم در جهت دستیابی به خود درمانی اضطراب نائل گردید.
دختران در حوزه های زیادی اولویت دارند و اتفاقاً یکی از این حوزه ها اضطراب است. پژوهش ها نشان داده اند که دختران و زنان اغلب دو برابر پسران و مردان از برخی نگرش ها، اضطراب ها و ترس ها رنج می برند. خبر خوب این است که راه های کمک به آنها موجود است. اگر شما تابحال از بابت شایسته بودن، احساس جذابیت، نحوه برخورد با مردم یا موفقیت در زندگی، گرفتار استرس و تنیدگی شده اید، این کتاب به شما کمک می نماید تا آن نگرانی ها را سامان داده و یاد بگیرید چگونه به مقابله بهتر با آنها بپردازید. چه دستورالعمل رفع اضطراب در دختران را به تنهایی خوانده و چه هنگام رفتن به یک مشاور، آنرا بکار گیرید، این کتاب راهنمای شخصی برای هدایت شما از تشویش به سمت آرامش است.
نویسنده کتاب، ارین آ. مونرو (Erin A. Munroe) به ما می گوید اهتمام کنید از کسانی که شما را دوست دارند، کمک بگیرید اما دنباله رو دیگران نباشید. باید به خود اعتماد داشته باشید و روی پاهای خودتان بایستید. بدانید چه چیزهایی مهم و چه چیزهایی بی اهمیت اند. قرار نیست برای هر موضوعِ بی اهمیتی گرفتار اضطراب شوید. از هوش و تجارب قبلی خود استفاده کنید.
همانطور که می دانید میان تولد تا امروزِ ما، پر از تجربه است که آنرا گذشته می نامیم. پس هر کاری که انجام داده اید، به حال برمی گردد. اما سؤال این جاست که با چه قیمتی؟ و اینکه چطور کسب این تجارب می توانست ارزان تر تمام شود؟ با آگاهی و ذهن هشیاری خود، اغلب غیر ممکن ها را ممکن سازید. اگر ذهن تان را روی کاری که باید انجام دهید، نه اینکه چه احساسی دارید، متمرکز نمایید، بهتر می توانید فکر کنید و نتیجه بهتری خواهید گرفت. با مشکلات خود هرچه که هستند، روبه رو شوید. آنگاه خواهید فهمید، قویتر از آن چیزی هستید که فکر می کردید.
گاهی اوقات لازم است برای حل مشکلات ریز و درشت و دشوار، از روش ها و ترفندهای ساده ولی معجزه آسا استفاده نمود. از خودتان سؤالات درست، اساسی و منطقی بپرسید و مطمئن باشید در نهایت به راهکارهای اساسی دست خواهید یافت. سؤالات غلط، پاسخ های غلط را به دنبال خواهد داشت. همواره شاهراه و آسان ترین مسیر را در نظر بگیرید و به دنبال بهترین و مؤثرترین اطلاعات کاربردی باشید.
با استفاده از مطالب کتاب، از عهده بخش عمده ای از مشکلات، دغدغه ها و دلواپسی ها و نگرانی هایتان برخواهید آمد و خواهید آموخت که چگونه خودتان باشید و چگونه بر مبنای میزان احترامی که برای خود قائلید، اعتماد به نفس داشته باشید.
همینطور قادر خواهید بود با نگاهی جدید، افکار مثبت و سازنده را جایگزین افکار منفی، آزار دهنده و بازدارنده نمایید. البته قرار نیست دنیا و همه افرادی که با آنها در ارتباط هستید را کنترل کنید و همه چیز همیشه بر وفق مراد شما باشد. قرار نیست برای برنده شدن در تمام امور زندگی به هر قیمتی بجنگید. چون زخمی می شوید و زخمی می کنید. بهتر است از فرمول زندگی سالم، بدین معنا که بعد از اهتمام و تلاش خود، بپذیرید که یک جایی برنده و یک جایی بازنده می شوید. اما می توانید با آنها کنار آمده و با انجام تمرینات ارائه شده در این کتاب، با زبان ساده اما بدیع و خلاقانه، خودرا در تنگنا و بن بست و درماندگی احساس نکرده و روی اضطراب و تشویش خود، مدیریت کافی داشته باشید و برای داشتن یک زندگی عاری از استرس و نگرانی با کمترین هزینه های روانی، حال خوبی داشته باشید.
در بخشی از کتاب راهنمای عملی درمان اضطراب دختران (The anxiety workbook for girls) می خوانیم که برخی افراد امکان دارد سرنخ های اجتماعی را اشتباه بخوانند و در اینباره که دیگران نسبت به آنها خشمگین شده یا از آنها متنفرند، گرفتار نگرانی فراوانی شوند. نگرانی گسترده در اینباره که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند، می تواند موجب آزار و رنجش شما شود. سال های نوجوانی زمان پر استرسی است؛ دوست داشته شدن توسط افراد خوب در زمان مناسب، می تواند احساسی مانند اینکه مهم ترین چیز را در جهان به شما داده اند باشد. اگر به نظر برسد فردی که او را بعنوان یک دوست می دانید نسبت به شما خشمگین یا از شما متنفر است، گرفتار چنان احساس ناخوشایندی می شوید که گویی زندگی اجتماعی شما به پایان رسیده است. در بعضی شرایط ناخوشایند این امکان دارد بر ایستادگی اجتماعی شما تأثیر گذارد و شما را متزلزل نماید.
مهم ترین نکته ای که باید به خاطر آورید آن است که واکنش شما به این نوع موقعیت ها اغلب مهم تر از خود موقعیت ها است. دیگران باید دریابند که با کم محلی کردن به شما در یک روز، آشفته خواهید شد ولی هر کاری انجام می دهید تا به آرامش خود بازگردید. آنها امکان دارد به این خاطر به شما کم محلی کنند که این کار آسان است و دیدن آشفتگی شما سرگرم کننده است همینطور شما باید آگاه باشید که گاهی وقتی کسی به شما کم محلی می کند، این کم محلی امکان دارد هیچ ارتباطی به شما نداشته باشد. فردی امکان دارد به این خاطر کم حرف و منزوی به نظرتان برسد که موضوع دیگری در زندگی او جریان دارد که کاملاً با شما بی ارتباط است.



1399/07/09
09:20:09
5.0 / 5
208
تگهای خبر: تجربه , مسیر , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
GoMap گو کپ