Go Map نقشه
در یازدهمین دوره جایزه بزرگ بیوتكنولوژی مطرح شد

برخی اساتید یا دانشجویان بعد از ورود به شركت های دانش بنیان سرخورده می شوند

برخی اساتید یا دانشجویان بعد از ورود به شركت های دانش بنیان سرخورده می شوند

به گزارش نقشه مدیر مركز رشد دانشگاه تربیت مدرس با بیان این كه ایراداتی را كه در طراحی ۲۵ سال قبل پارك های علم و فناوری وجود داشته، یافته ایم و به دنبال مرتفع ساختن آنها هستیم، اظهار داشت: بعضی از این ایرادات سبب می شد هزینه هایی شود كه شاید كاركردی به همراه نداشته؛ ما برای یك سری از این ایرادات چاره هایی پیدا كردیم.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا دكتر مهدی سجودی امروز در همایش روز زیست فناوری و یازدهمین دوره جایزه بزرگ بیوتكنولوژی در دانشگاه تربیت مدرس ضمن تشكر از ریاست دانشگاه تربیت مدرس برای حمایت های مادی و معنوی و با اشاره به این كه یكی از مشكلاتی كه در جامعه داریم، این است كه گاهی تب موضوعی داغ می گردد و به مسائل دیگر آن مبحث توجه نمی گردد، اظهار داشت: چه اتفاقی افتاده كه برخی اعضای هیات علمی یا دانشجویان بعد از ورود به شركت های دانش بنیان سرخورده می شوند؟ ما در دانشگاه تربیت مدرس یك سری ارزش افزوده هایی داریم كه خودمان عموما نمی دانیم ما دانشكده های پزشكی، فنی، علوم پایه و... داریم و از این ها مهم تر در این دانشگاه دانشكده های علوم انسانی، هنر، اقتصاد و مدیریت داریم. ما باید از حضور دانشجویان و استادان این دانشكده ها بهره گیری نماییم. الان دوره این گذشته كه صرفا از دانشجوهای فنی و پزشكی در شركت های دانش بنیان استفاده گردد.
وی اضافه كرد: ما باید كار تیمی را به فرهنگ تبدیل نماییم و بدانیم جایگاهمان در یك گروه كجاست. هیچ كس نمی تواند ادعا كند در همه موقعیت ها موفق است. متاسفانه به كار تیمی در این كشور بهایی داده نشده است. ما به دنبال این هستیم كه سازوكاری را تبیین نماییم كه فاصله میان مراكز رشد و موسسات پاركی برطرف شود و این حركت را به كمك شما پیش ببریم.
دكتر امیر البدوی، مدیر كریدور زیست كارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس هم با اشاره به این كه هدف نهایی این كریدور به حركت درآوردن موتور نوآوری دانشگاه ها در جهت دانشگاه های نسل سوم است، اظهار داشت: دانشگاه تربیت مدرس علاوه بر نقش پررنگ در زیست بوم تولید علم در زیست بوم نوآوری مشاركت فعال خواهد داشت تا از این طریق مشاركت موثرتری در اقتصاد دانش بنیان داشته باشیم.
البدوی اضافه كرد: به حركت درآوردن موتور نوآوری دانشگاه نیازمند ارتباط تنگاتنگ بازیگران اصلی در زیست بوم نوآوری دانشگاه تربیت مدرس است. ماموریت كریدور كارآفرینی زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس برقراری پیوند میان بازیگران اصلی و تسهیل حركت موتور نوآوری دانشگاه است.
وی در ادامه درباره فرآیند پیش بینی شده برای دستیابی به این هدف، اظهار داشت: دانشجویان كارشناسی ارشد بیوتكنولوژی در دو نیم سال اول تحصیل خود به فعالیت های آموزش می پردازند و بعد از آن افرادی كه آمادگی بیشتری داشته باشند را به كریدور كارآفرینی دعوت می نماییم. در برنامه اول كه ۱۸ هفته به طول می انجامد، دانشجویان در دوره آموزشی ای با مبحث تبدیل ایده اولیه به شركت دانش بنیان حضور می یابند. این دوره های آموزشی با همكاری بین دانشگاه تربیت مدرس و CBS دانمارك برگزار می گردد.
البدوی افزود: دوره ۱۸ هفته ای بعدی به شكل گیری هسته های اولیه شركت های دانش بنیان اختصاص دارد كه در این زمینه همكاری هایی میان دانشگاه تربیت مدرس و شركت های بزرگ و فعال حوزه كسب وكار زیست فناوری شكل گرفته است. امیدواریم این دوره ها به استقرار شركت های دانش بنیان و دانشجویان در برج زیست كارآفرینی مركز تحقیقات دانشگاه تربیت مدرس در دوره ۳۶ هفته ای نهایی منتهی شود.



1397/09/27
15:24:50
5.0 / 5
2748
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
GoMap گو کپ