Go Map نقشه
رئیس مركز آزمایشگاه های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور مطرح كرد

۴۵۰۰ نوع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و تحقیقاتی در دانشگاه پیام نور

۴۵۰۰ نوع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و تحقیقاتی در دانشگاه پیام نور

به گزارش نقشه دكتر قاسم رضانژاد با عنوان اینكه بخش عرضه خدمات الكترونیكی به متقاضیان استفاده از خدمات آزمایشگاهی و كارگاهی دانشگاه پیام نور در سامانه شاپنا راه اندازی می شود، اظهار نمود: هم اكنون فرآیند كار در مرحله نهایی است و پیشبینی می شود این بخش از سامانه در مهرماه ۹۸ به بهره برداری برسد و از این پس كلیه محققان و پژوهشگران داخل و خارج از دانشگاه می توانند با اطلاع از تجهیزات پیشرفته و تحقیقاتی دانشگاهی برای دریافت خدمات مورد نظر اقدام نمایند.


به گزارش نقشه به نقل از ایسنا، رئیس مركز آزمایشگاه های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور در مورد این مركز اظهار داشت: مركز آزمایشگاه های ملی و قطبی بعنوان یكی از زیرمجموعه های معاونت فناوری و پژوهش در جهت پیاده سازی و ارتقای اهداف دانشگاه برای توسعه كیفی و ارتقای كیفیت آموزشی، گسترش پژوهش های بنیادی و كاربردی، گسترش تحقیقات، استانداردسازی آزمایشگاه ها و كارگاه های دانشگاه، ایجاد شبكه آزمایشگاه ها و كارگاه ها، نظارت بر راه اندازی آزمایشگاه ها و كارگاه های مجازی در حال فعالیت است.
وی خاطرنشان كرد: هم اكنون ۳۱ كمیته فنی آزمایشگاهی و كارگاهی در ۳۱ استان كشور طبق آیین نامه آزمایشگاه ها و كارگاه های دانشگاه مصوب سال ۹۵ تشكیل شده و بعنوان بازوهای كارآمد، این مركز را در پیاده سازی اهداف كمك می كنند.
رضانژاد خاطرنشان كرد: حدود ۱۷ درصد از كل دانشجویان دانشگاه پیام نور در رشته های دارای آزمایشگاه و كارگاه مشغول به تحصیل بوده و دانشگاه در ۳۷۴ مركز و واحد دارای آزمایشگاه و كارگاه است.
وی با اشاره به تعداد تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه، اضافه كرد: حدود ۶۰ هزار قلم كالا در چارچوب ۴۷۰۰ نوع تجهیزات آزمایشگاهی و كارگاهی در دانشگاه های پیام نور سراسر كشور وجود دارد كه از این تعداد حدود ۴۵۰۰ نوع تجهیزات بسیار پیشرفته و تحقیقاتی است.
رضانژاد با عنوان اینكه نسخه سوم سامانه آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور ایران (شاپنا) و به نشانی shapna.pnu.ac.ir از سال ۹۶ با هدف متمركز كردن و ایجاد هماهنگی بین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آزمایشگاهی، عملیاتی شده است، اضافه كرد: با راه اندازی این سامانه دانشگاه به اهداف مورد نظر خود كه صرفه جویی در وقت، هزینه ها و استفاده بهتر و بیشتر از سرمایه های موجود است، دست می یابد.
وی سامانه شاپنا را دارای قابلیت های بالایی دانست و خاطرنشان كرد: این سامانه قابلیت آمایش و مدیریت درون سیستمی سه بخش نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آزمایشگاهی و همینطور عرضه خدمات به داخل و خارج از سیستم را داراست كه با راه اندازی بخش مشتریان بزودی می توانیم خدمات گسترده ای را به تمامی محققان و پژوهشگران كشور عرضه نماییم.
رئیس مركز آزمایشگاه های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور از افتتاح آزمایشگاه ملی دانشگاه پیام نور در آینده ای نزدیك اطلاع داد و اظهار داشت: فرآیند كاری و فضای مورد نیاز این آزمایشگاه برآورد شده و با آغاز به كار این آزمایشگاه در آینده ای نزدیك در جهت استقرار تجهیزات پرارزش و پیشرفته و بهره وری مناسب از آنها گام مثبتی برداشته خواهد شد.
او همینطور به گسترش تعاملات بین دانشگاه ها و ارگان ها اشاره نمود و اضافه كرد: مركز آزمایشگاه های ملی و قطبی دانشگاه پیام نور علاوه بر ساماندهی آزمایشگاه ها، تجهیزات و نیروی انسانی به دنبال گسترش تعاملات با دیگر ارگان ها و همینطور بخش های صنعتی است و در این راستا با اداره استاندارد و معاونت راهبردی شبكه نانو تفاهم نامه همكاری امضا نموده است و بدین سان محققان می توانند از تجهیزات ویژه آزمایشگاهی دانشگاه پیام نور برای ارزیابی كیفیت محصولات و یا دیگر فعالیت های تحقیقاتی استفاده كنند.
رضانژاد تولید محتوای الكترونیكی و مالتی مدیا را از دیگر برنامه های مهم مركز آزمایشگاه های دانشگاه پیام نور دانست و اضافه كرد: تولید محصولات كمك آموزشی برای دانشجویانی كه دروس عملی آزمایشگاه دارند و جهت استفاده از آزمایشگاه باید به مركز دیگری بروند، بسیار كمك كننده است و با تولید این محصولات دانشجویان می توانند از محتوای الكترونیكی در طول تحصیل خود بهره برده و در یك مدت زمانی مشخص با رفتن به آزمایشگاه مركز دیگر كل دوره آزمایشگاهی خویش را بگذرانند.
بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه پیام نور، «مدیریت آزمایشگاه ملی و قطبی» برای اولین بار در سال ۸۸ در ساختار سازمانی دانشگاه پیام نور با نظارت مستقیم رئیس دانشگاه راه اندازی، شد. در سال ۹۱ این مدیریت در ساختار جدید به «مركز آزمایشگاه ملی و قطبی» تغییر نام داد و به یكی از زیرمجموعه های معاونت فناوری و پژوهش تبدیل شد.



1398/04/16
23:34:50
5.0 از 5
4673
تگهای خبر: تحقیقات , خدمات , دانشجویان , دانشگاه
این مطلب Go Map را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط در نقشه
نظرات بینندگان نقشه در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
GoMap گو کپ